så var det julafton även i denna del av världen.

det är den finaste dagen som hopetoun skådat än så länge. strålande solsken, klarblå himmel och en svag bris från havet, vars vågor långsamt glider in över de kritvita stränderna. samtidigt är det julafton.

frida och jag beslutade oss för att gå upp tidigt i morse för att ta tillvara på dagen. vi åt en riktigt god frukost med en slags risgrynsgröt vi lyckades hitta på burk och julknäcke med ägg, kaviar, ost och skinka. de två sistnämnda överraskade jag frida med, liksom hon överraskade mig med en castelloost! mums. efter julfrukosten så gjorde frida något slags kokosgodis och jag gjorde digistivechokladgodis. chokladen var dock dum i huvudet och vägrade smälta, och när jag desperat försöker smälta den i mikron så skar den sig och blev bränd. inte så mycket digistivechoklad med andra ord...

vi har även förberett för vår jullunch (ja, äta är det enda vi gör här) och jag kan knappt bärga mig tills jag får äta sill och potatis, kötbullar och skinka. sen har vi ju även pepparkakor och glögg! jisses vilken svullodag det här kommer bli. men vi förtjänar det! efter jul är det ju åter tillbaka till nudlar och tonfisk...

GOD JUL alla älskade! hoppas ni har en underbar julafton var i världen ni än befinner er. jag tänker på er alla och saknar er jättemycket. kramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0