vecka 50. den bra veckan..

senaste veckan har varit totally awesome!

måndags: hämtade vi upp klara i ravensthorpe. ravensthorpe i sig är inte mycket att hänga i julgranen och jag och frida som var där två timmar innan bussen skulle anlända förstod snart att vi skulle behöva jobba för att få tiden att gå. vi hann med telecentret, posten, supermarketen, bottleshopen och dessutom en fika. efter två timmar kom i alla fall bussen och ut från den skuttade klara! kärt återseende.

tisdags: vi fick för oss att gå upp supertidigt eftersom vi skulle göra en utflykt till wave rock! vi åkte härifrån klockan 08 och körde 25 mil till wave rock. en klippa formad som en våg. det var jättespännande! ...i ungefär fem minuter. sedan hade vi sett den vågformade klippan och mer spännande än så blev det inte. rätt ovärda 50 mil t/r, SÅ häftigt var det inte...




onsdags: i onsdags hände det grejer däremot. vi bakade pepparkakshus! eller satte ihop det pepparkakshus som vi köpt på ikea. det blev så stiligt så, med kristyr och smarties. numera har mössen i köket (för ja, vi har såna...) börjat gnaga ner det dock, någon som har nåt tips på hur man håller pepparkakshus borta från äckliga små möss?








torsdags: jag var ledig och firade det med en riktig sovmorgon. när både jag och klara så småningom vaknat så körde vi till fitzgerald national park. tittade på en död val (det var INTE så spännande som det låter) och körde bort till mt barren som vi tyvärr inte hann klättra.






åkte tillbaka och åt middag i restaurangen. när vi ätit klart och frida äntligen slutat sitt skift så tog vi bilen och for mot esperance! esperance var finfint. det var roligt att träffa alla igen. torsdagsnatten spenderades i puben tillsammans med piers staff och dagen efter, dvs i går, gick vi upp hyfsat tidigt för att ta tillvara på dagen. åt frukost på (det älskade) bageriet och sedan tog vi oss en körtur längs great ocean drive. visade klara alla fina stränder med det klarblåa vattnet och den vita sanden. fantastiskt. efter det åkte vi tillbaka mot hopetoun och vid fem började jag jobba igen. en något mer lyckad roadtrip än den till wave rock...! jag jobbade sedan hela kvällen i baren och när baren stängt gick jag, frida & klara upp till köket där vi satte oss och pratade och drack te ett tag innan det var sovdags.

såhär såg det ut i esperance:





i dag var vi uppe rätt tidigt. nio tvingade jag mig själv ur sängen och halv tio bar det av mot ravensthorpe igen, denna gång för att säga hejdå. besöksveckan var över och klara hoppade på bussen mot perth. jag och frida virrade runt ytterligare någon timme i ravensthorpe innan vi begav oss hemåt och jag började jobba vid tre. nu har jag precis avslutat mitt nio timmarsskift och är redo för sängen. i morgon jobbar jag endast fyra timmar under dagen. hoppas på att få något annat gjort än att enbart sova och jobba. kanske dags för en springtur?

godnatt! och ps, i morgon är det lucia! hur sjukt är inte det?


Kommentarer
Postat av: Andréa

Preparera pepparkakshuset med råttgift! Problem solved. ;)

2009-12-14 @ 13:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0