allt gott har ett slut.

livet sedan den 17 oktober har ändrats ganska drastiskt. "so far, so good" varade inte speciellt länge.

numera är vi bosatta i perth. vi lämnade esperance ganska hastigt och det enda jag tänker säger är väl att pier hotel är ett lämnat kapitel. dåligt management gör sitt men det var ändå med blandade känslor vi lämnade esperance. dels var vi lättade över att kunna lägga det bakom oss, men dels även sorgsna för att lämna alla underbara människor vi hunnit träffa. jag antar att det är en del av resandet, att träffa underbara människor och sedan behöva säga hejdå. jag hatar avsked.

vi har hur som helst hunnit vara i perth i två dagar. två väldigt effektiva dagar, kan tilläggas. vi anlände tisdag kl 12 och inom de fem första timmarna här hade vi hittat boende, besökt två job agencies, fått ett jobb samt handlat mat för hela veckan. mycket effektivt! i dag fortsatte vi i vår effektiva anda och jag har fått min hårddisk "fixad" (jag upptäckte precis att de inte alls fixat den... blir ett nytt besök i morgon), vi har varit i northbridge på hostelet vi bodde på första gången vi kom till perth för att kolla efter våra tax file no, vi var på biblioteket för att lämna tillbaka mitt kort mot en 50 dollars deposit, vi har ringt och stämt möten med flera bilsäjlare och dessutom redan hunnit kolla på en bil! 

så nu är hjulen i full rullning. vi har lite smågrejer kvar att fixa men det mesta är ordnat. vi planerar att utnyttja veckan så gott vi kan; kanske åka till rottnest island, se kings park, besöka freemantle, etc. köper vi en bil så åker vi härifrån den 1 dec och tar en två dagars roadtrip till hopetoun (där vårt nya jobb är) via wave rock och kanske även någon av städerna söder om perth.

det var de senaste uppdateringarna. så fort min hårddisk funkar ska jag uppdatera er med lite bilder från de sista dagarna i esperance. vi hörs, hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0