AVSKEDSFEST, BAD & BILJARD. LIVET PÅ THE PIER.

tisdag morgon (läs: tidig eftermiddag).

nu har en av de svenska tjejerna som jobbade här åkt. hon tog bussen tidigt i måndags morse så i söndags blev det kalas. vi åt en gemensam middag vid halv sex mellan hennes arbetspass och senare på kvällen blev det lite häng i baren innan festen fortsatte i vårat staff kitchen. vid midnatt förflyttades festen än en gång, denna gång till en park, då ägarna till hotellet tyckte att vi var för högljudda... så kan det gå!

natten var fantastisk. en novembernatt med stjärnklar himmel, där satt jag med de personer som kommit att bli min familj här i esperance och dessutom min underbara resekamrat som jag spenderat i princip varje sekund med de senaste två och en halv månaderna. vi pratade och skrattade, sprang och lekte i gräset som små barn, vi sjöng våra olika nationalsånger och hade inte minsta tanke på morgondagen. en novembernatt som aldrig förr. otroligt.

dagen efter, alltså i går, vaknade jag sent. hade endast några timmar innan jag skulle börja jobba men jag känner att jag utnyttjade dom till max! hann med ett bad vid piren med tre från köket, hann spela biljard och även äta en lunch de lux, det vill säga nudlar. mmm.

sedan började jag jobba och jag kan ju inte säga något annat än att det var tidernas lugnaste måndag! en behövde inte ens komma in och arbeta, en annan fick sluta vid tio och sen var det bara frida och jag kvar i baren. vi hann både städa och förbereda stängningen ordentligt så när frida fick sluta vid halv tolv kändes det inte så tungt att behöva stänga själv, eftersom nästan allt var ordnat. jag stängde baren vid fem i tolv (wohoooo, hela fem minuter tidigare!) och jag kunde stämpla ut kvart över. mycket bra!

i dag är en ny dag. ska börja med att äta frukost och sedan får vi se vad jag tar för mig. kanske ska gå en sväng till OP-shopen och se om man kan göra några second hand-fynd. ska dessutom hämta min lön! hade nästan glömt att det var löningsdag i dag. ska även gå till banken och sätta in pengarna. kanske ringa hem. vi får se helt enkelt, jag börjar jobba vid fem så det är min enda tidslimit... au revoir!


här kommer lite bilder från badet:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0