how would you spend your last days in australia?

i morgon kväll far jag till nya zeeland. kan ni förstå att mina sju månader i australien håller på att ta slut? det är liksom min näst sista dag. ja, bortsett från min mellanlandning på tre dagar i brisbane innan jag flyger vidare till kuala lumpur. men ändå. min näst sista dag!

vilka fantastiska månader jag haft, va. solat och badat vid australiens fina stränder, utforskat mängder av nationalparker, klättrat i raviner, badat i vattenfall, åkt fyrhjuling på sanddynor, för att inte tala om vår tripp till australiens största sandö fraser island. jag har seglat trimaran i whitsundays, dykt på barriärrevet, jobbat som barmaid och servitris, haft åtaliga nattliga samtal med världens bästa frida och tänk bara på alla underbara människor jag har träffat. jag hoppas verkligen att vi ses igen någon dag!

min näst sista dag. hur ska man tillbringa den? det är en public holiday här så alla är lediga. man kanske ska hänga lite vid lagunen? vädret är faktiskt himla fint. eller gå en promenad runt staden (igen)? eller kanske besöka det där organic cafe & juice bar? det har jag faktiskt inte gjort än. några förslag på hur jag ska spendera mina sista dagar?


translation
i'm leaving australia tomorrow. how sick isn't that? i've had such a megahypersuperfantastic time and it's now coming to it's end. think of all the great things i've done, such as all the nationalparks i've visited or the time when we went four wheel driving on the sanddunes at 7am new years day. and all the beaches, the waterfalls, the sailing trip in whitsundays and the diving at the barrierreef. i've also met so many wonderful persons who i hope to see again some day. and hey, remember when i worked as a barmaid in a countrypub? even though it was the smallest towns i had so much fun. bbqs, beachpartys, halloween behind the bar and such.

so this is my second last day. gotta get out of this hostel and make the most of it. see you later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0