CAIRNS

senast jag skrev berattade jag om whitsundays. dit akte vi den 10-12 april, i dag ar det den 25e. jag ar bra pa att uppdatera... ja?

okej. efter whitsundays stannade vi ytterligare tva natter i airlie. vi hangde vid lagunen, badade, solade, fikade. pa natterna dansade vi tills fotterna blodde, eller atminstone tills flip-flopsen gatt sonder. for ja, det hande faktiskt. sa kan det ga. vi lamnade airlie beach den 14 april och borjade farden mot varat slutgiltiga mal cairns. pa vagen stannade vi i tva olika nationalparker dar vi beundrade samt badade i vattenfall. tog oss ett kik pa australiens hogsta single-drop vattenfall, hela 278 meter var det! maffigt som bara den.

den 15 april landade vi antligen i cairns. efter sju manader i australien kom jag till mitt sista resmal och nu har vi varit har i tio dagar. under dessa dagar kanns det mest som jag har forsokt organisera allting infor det faktum att jag faktiskt lamnar australien. jag och frida har ordnat mycket med bilen for att kunna salja den, jag har ansokt om att fa min skatt tillbaka samtidigt som jag forsoker styra upp min vistelse i nya zeeland. hostel ska bokas och busspasset verifieras etc.

nar jag inte agnat tid at alla dessa masten, sa har jag forsokt utnyttja tiden sa gott det gar. vi har umgatts med vanner vi traffat langst kusten, firat fodelsedagar, akt pa utflykter till sma strandstader, druckit kaffe och atit muffins pa sma cafeer. vi har agnat tid at typiska backpackeraktiviteter som att spela olika olspel pa olika hostels och dansa pa sunkiga backpackerklubbar (vilket ju vi alla backpackers saklart alskar), atit pizza pa en restaurang vars meny berattade att spagetthi bolognesen var "just like mama used to make!", kopt billiga och goda avocados pa varldens basta fruktmarknad, atit kanguruburgare och haft burrito nights. vi har aven besokt nattmarknaden samt gatt promenader langst med the esplanade, eller 'the naaad' som staderskan pa varat hostel sa.

jag har haft det bra. nedan kommer lite bilder fran mina tio dagar i cairns.


translation
it's been a while since my last post, sorry for that. we've now spent ten intense days in cairns. me and frida have been organizing the selling of the car and such, and i've also had my nz trip to think about. although, i've had a great time. i've not only been busy organizing my nz adventure to come, but also spent a lot of time with all of our lovely friends we met along the coast. we had burrito nights, strolled along the esplanade, did typical backpackeractivities such as playing drinking games and hanging around in different hostels. we also visited both the fruit- and the nightmarket and i made two daytrips to some beach towns north of cairns. pictures below are from the last week.


the making of kangaroo burgers!



katrin's 21st!


pretty amazing breakfast!


great iced coffee.


yorkers knob


burrito night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0