hösten är kommen.

jag gick aldrig till the art gallery igår utan ägnade resten av dagen åt att handla och laga mat, fixa ett nznummer (+64(0)2102530015), glo på tv och gå en kvällspromenad med min roommate. auckland by night är faktiskt ganska fint.

i dag gick jag upp vid nio för att utnyttja min sista dag i auckland till fullo. åt frukost med min roommate som också var uppe med tuppen (för ja, nio är tidigt) och sedan tog jag mig ut på stan. det var så himla fint väder! världens finaste höstdag. det var jättevarmt och solen har skinit hela dagen. jag gick ner till hamnen och promenerade runt där innan jag gick upp via victoria park till marknaderna. strosade runt där ett litet tag innan jag gick tillbaka till hostelet för lite lunch. ut igen, denna gång till andra sidan stan. gick via albert park och universitetsområdena till parnell, som är aucklands äldsta område. är känt för sina restauranger, butiker och cafés. jag har lätt fått ett nytt favoritområde i auckland! lorne st kan gå och hänga sig någonstans, parnell road är tio gånger bättre. hittade ett litet italienskt café där jag satt i solen ett tag, drack en gelatoshake och läste min bok. 

de senaste timmarna har jag ägnat åt att ordna allting med kiwi experience inför i morgon. nu är det bekräftat och klart. jag undrar bara hur mycket extrakostnader som kommer att tillkomma med alla de diverse aktiviteter som INTE ingick i passet. jag vill ju verkligen få ut det mesta av passet och då gäller det nog att faktiskt boka in sig på åtminstone några av aktiviteterna. maori culture village lät jättespännande, liksom black water rafting där man åker omkring i en gummiring på vatten nere i grottor i totalt mörker och massor av lysmaskar runtomkring sig. eh. det verkar mer spännande än jag beskrev det. tur att de ger en lite rabatt på aktiviteterna i alla fall och att själva passet var så billigt.

nu ska jag springa tillbaka till hostelet och äta middag. sedan blir det till att packa ihop inför i morgon och att sova tidigt. bussen hämtar upp mig kl åtta utanför hostelet. tror jag får vänja mig vid att gå upp superdupertidigt igennu när jag ska hoppa på den där bussen vareviga dag.

kramar till er alla där hemma! ska försöka ladda upp bilder någon dag så ni får se hur auckland ser ut. puss puss!


Kommentarer
Postat av: yrsa

Ja, du Cicci! Från ett hett Australien till ett svalt NZ och en annan kultur. När vi ringde dig satt du på bussen. Vi försöker igen en annan dag. Bilderna bådar gott. NZ har ju en fantastisk natur. Hemma är vi, på skolan, mitt uppe i inskolning av sexåringar och jag ska ha inskolning av blivande tvåor i nästa vecka. Jag får en grupp på 28 barn. Känner just nu mig mycket avundsjuk på din tillvaro. Jag skulle verkligen vilja fly från alla måsten och vara med och upptäcka NZ. kram Yrsa

2010-05-03 @ 19:24:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0