resan genom öken till ayers rock.

efter darwin började helvetesfärden. 352 mil genom öken i en bil vi knappt litade på och dessutom utan a/c. vi lämnade darwin en tisdag. samma kväll anlände vi, 147 mil senare, till alice springs helt svettiga och smutsiga av allt damm som virvlat runt i bilen som resultat från att köra med rutorna nere. 147 mil. det tog 14 timmar och jag tänker aldrig göra om det. vi spenderade en natt i alice springs och morgonen efter åkte vi ytterligare 40 mil för att besöka ayers rock. en jättejättestor sten mitt i ingenstans. ganska häftigt faktiskt.

translation:
the trip down the middle is nothing i would ever do again, even though i'm happy i did it. we drove almost 1500 kms in one day and it might have been the worst 1500 kms we've driven so far. but! now i've seen ayers rock and that's actually pretty awesome. if it was worth the trip? i don't know. too late to think about that now anyway.



Kommentarer
Postat av: yrsa

Ja, Cicci och Frida. Vi tänkte på er hela tiden och höll alla tummar vi har för att allt skulle gå bra.

Det var härligt att höra att ni hade kommit fram ordentligt och vilken fin tårta Frida åstakom. Det är inte så ofta man vaknar upp på en luftmadrass på sin födelsedag.Jag tror aldrig jag har gjort det.

Kram mamma

2010-03-01 @ 22:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0