infekterad arm, igen.

minns ni när jag gick på antibiotika för någon månad sedan? det var ju på grund av ett myggbett på min underarm. och ni vet ju min filosofi, kliar det så kliar man! hur som helst så gick det inte så bra den gångern, myggbettet svullnade upp rejält, blev infekterat och jag fick gå till farbror doktorn som satte mig på en antibiotikakur.

nu har det hänt igen. i går morse fick jag några mystiska bett (myggor, bedbugs, några konstiga kryp?) i mitt armveck och de har inte viljat sluta svullna och irritera sig! jag har hela tiden varit noga med att klia SÅ LITE som möjligt och istället dränka armvecket i både hydrokortison & soov bite, samt att jag ätit både en och två clarityn och även superpiller vid namn xergic som ska hjälpa mot hudirritationer, men vad gör all den efforten när man ändå vaknar upp mitt i natten av att man tokkliar sig i armvecket? min arm är röd, varm, svullen och börjar se ut precis som förra gången.

vad ska jag göra? binda fast mina händer när jag går och lägger mig? klippa ner mina naglar till obefintlighet? sova med vantar? linda in armen? inte sova alls? amen fyfan. vad fan har jag gjort mot myggorna, va?


Kommentarer
Postat av: Vix

Sov med vantar. Sup lite vodka innan så du stendäckar oxå ;)

2010-01-16 @ 13:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0