PALTKOMA

nu har jag för första gången i helt mitt liv ätit palt. jag och frida skulle laga middag åt tony, steph och mick, och norrlänningar som vi är (eller åtminstone frida) så lagade vi palt. det var "different and yummy!" och inte nog med att de fick äta äkta svensk (norrlänsk) mat, nu är vi alla även bekanta med den så kallade paltkoman. herregud! döden i matform. fast på ett bra sätt.

familjen; vänta bara tills jag kommer hem, då jäklar ska jag laga palt till er. och sen ska vi sitta där i paltkoma och så ska jag berätta om min tid här nere. det blir väl mysigt?

Kommentarer
Postat av: Andréa

haha, du är fett udda.

2010-01-04 @ 16:13:37
Postat av: yrsa

Pitepalt! Kan du laga det Cicci?! Jag är ju till hälften norrläning och när en av mina kompisar från Luleå en dag hade hemlängtan, när vi gick på Lärarhögskolan i Karlstad, ropade rakt ut:

-Är det någon som gillar palt ? Så ropade jag naturligtvis JAAAAA!!!. Vi käkade palt så att det stod härliga till. Så jag vet vad paltcoma är.

Yrsa

2010-01-04 @ 21:32:14
Postat av: Cissi

Later fett bra. Jag ar familj, va?

2010-01-07 @ 20:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0