ROADTRIP TO ESPERANCE

vi lyckades få tag i jono och i går, söndag, hämtade han och sid upp oss i jonos hippievan lucy -71. fantastisk bil. hon tog oss till esperance på cirkus tre timmar. väl framme fick vi dock tråkiga besked om att både hostelet och de caravanparks som finns runtomkring var fullbokade! vad sjutton? som tur var känner jag och frida lite folk i den lilla staden så efter lite käk på red rooster cruisade vi in på våra vänner karl & rob's uppfart. en minut senare hade vi alla blivit placerade i vardagsrumssoffan med varsin öl i handen. äkta australiensk gästvänlighet! resten av kvällen spenderades hos dem och runt två drog sig alla tillbaka till sina respektive sovplatser. jag & frida tog gästrummet och jono & sid valde att sova i sina swags utomhus på gräsmattan, trots erbjudanden om husets alla soffor.

i dag gick mitt alarm igång vid sju. fast beslutna om att ta vara på dagen lyckades vi alla fyra masa oss upp trots väldigt få timmars sömn och en timme senare satt vi i the jetty cafe's utomhussoffor med varsin kaffe i handen och väntade på vår frukost. en superfin morgon med en värmande sol och en svag bris från havet, kan det kallas lycka måntro?

efter frukosten skulle vi iväg på olika ärenden så grabbarna släppte av oss i stan. vi hann gå runt i ungefär varenda affär esperance har att erbjuda, köpa ett simpelt campingkök, en stor filt vi ska ha i bilen och jag köpte dessutom ett par nya piratbyxor och en väska. dessutom tog vi en kaffe på det enda kafé vi ännu inte besökt samt handlade massa mat på woolworth's. klockan två var det dags att hoppa in i lucy igen och så började vår hemfärd mot hopetoun! trött tjej som jag var sov jag hela resan och klockan fem gled vi in på bakgården till hotellet. hemma igen!

trevligt äventyr och jag ska lägga upp lite bilder från den lilla roadtripen senare. först ska jag och frida titta på en film! hej hopp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0