torsdag och fredag.

i går avverkade vi områdena denmark, walpole samt pemberton. det innebar greens pool (en väldigt fin, men även väldigt turistig strand), valley of the giants (en tree top walk där man som högst går 40 meter ovanför marken!) samt gloucester tree (man klättrar utan säkringar eller livlinor upp till en platå 60 meter upp i ett gigantiskt träd. där snackar vi utsikt!).

i dag har vi mest kört bil. anlände till margaret river vid tolv och efter dess har vi kört runt till mängder av olika ost-, choklad- och müslifabriker samt även ett fåtal vinerier. åh, så ståtligt! jättefina små gårdar och chokladfabriken var som att kliva rätt in i paradiset. jag älskar ju choklad, som de flesta redan vet... 

när klockan närmade sig halv fyra började vi åka mot jack & carroll, det äldre paret vi ska bo hos under helgen. i skrivande stund sitter jag i rummet de tilldelat oss. de verkar himla rara! planerna som står på schemat i kväll är en jazzkonsert med tillhörande picknickmiddag. hur fint låter inte det, va?

Kommentarer
Postat av: yrsa

Nu har jag läst din reseblogg. Har myggbettet slutat klia? Lycka till med alla era förehavande under er resa. Härligt att höra att AC:n fungerar igen.

Jag hoppas att du är nöjd med köttbullsreceptet som jag levererade efter förfrågan kl. 03.00 och med komplettering kl.06.00 i lördagsmorse. Det var nog första gången i mitt liv jag har levererat ett recept vid den tidpunkten. Ska de vara till picnicken? Kram Yrsa

2010-01-23 @ 12:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0