A TOURIST IN SYDNEY

har varit tre nätter i bondi nu. i går flyttade vi in till ännu ett share house och stannar här till på onsdag. hittills har vi bara varit runt i bondi, där det för tillfället pågår en stor surftävling. har legat i gräset bredvid stranden, ätit vindruvor, tittat på alla surfare, läst böcker, byggt på brännan... ja, ni vet hur det är. livet är hårt som backpacker.

i dag ska vi för första gången ta oss in till själva city! hörde jag sydney opera house? hörde jag harbour bridge? utvärdering kommer senare. ta hand om er där hemma!

ps. mor, far, syster; lever ni? vad har ni för er? när ska vi skypa?


translation
after three days in bondi and surroundings (with a big surfing competition and such going on) it's finally time to visit the city. sydney opera house and harbour bridge are to be visited and our housemates also recommended chinese garden of friendship, hyde park and of course darling harbour. we'll see what we have time for today. catch u later!


Kommentarer
Postat av: yrsa

Jag har skrivit mail till dig. Skypa kan vi göra när helst det passar, det är väl tiden det fallerar på. Jag var inne vid ett tillfälle när du hörde av dig och men jag var väl för sen. Vi gör ett nytt försök. Spännande med Sydney och NZ man blir avundsjuk. Kram Yrsa

2010-03-15 @ 14:51:34
Postat av: Stalin

Men Hitler!

Ingen här hemma vill höra om sol, bad och härligheter:). Vi lever i en världsdel som heter jag dööör och där är det -5, slask och allmänt vidrigt..

Därför kan vi höras åter när vi har fått riktig vår och hösten kommit till er!

Puss

2010-03-16 @ 18:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0